6. októbra 2021 v Blog
Retail marketing, tzv. maloobchodný marketing zahŕňa procesy, ktoré využíva zadávateľ v rámci priameho predaja na predajných miestach konkrétnych produktov alebo služieb. Je to súhrn mnohých marketingových stratégií od visual merchandisingu, cez manažment ľudí až po efektívne databázy spotrebiteľov.
"Retail is a customer business. You’re trying to take care of the customer—solve something for the customer. And there’s no way to learn that in the classroom or in the corner office, or away from the customer. You’ve got to be in front of the customer."
— ERIK NORDSTROM, PRESIDENT, NORDSTROM DIRECT
Tento citát hovorí za všetko a priamo nám odpovedá na otázku, prečo ísť cestou retail marketingu. Retail marketing je úžasná cesta zoznámiť sa s vaším spotrebiteľom. Pri nákupe online vieme zozbierať dáta, máme isté predikcie, avšak pri face 2 face komunikácii máme fakty. Kedy ich však získame je otázkou nástrojov, ktoré využívame. Pokiaľ chcete poznať svojho spotrebiteľa a vytvoriť si s ním osobný vzťah a tvoriť jeho lojalitu, jediná cesta je a ešte dlho bude retail marketing.