6. októbra 2021 v Blog
Experience coaching alebo zážitkový coaching je nástroj využívaný v oblasti retail marketingu na Slovensku len pomerne krátku dobu.
Existuje veľa spôsobov oslovenia spotrebiteľa. Na Slovensku sa však stretávame primárne s tým za krátky čas predať, čo najviac. Fungovať to funguje, kým nepríde niekto s niečím cennejším - so zážitkom. Vytvoriť v rámci direct retailu zážitok nie je jednoduché. Sú tu isté bariéry, ktoré prichádzajú zo strany spotrebiteľa, ale aj zo strany zamestnancov. Tou najčastejšou je nezvyk. Pýtate sa ako to zariadiť tak, aby to zamestnancom začalo byť prirodzené a nebolo to prehnané pre spotrebiteľa?
Existujú tréneri, ktorí sa tejto oblasti venujú a dokážu pracovať s vašimi zamestnancami rôznymi spôsobmi, od tvorby školení, cez vyškolenie zamestnancov, až po overenie znalosti v praxi na predajni. Dokážu ich namotivovať a naučiť ako vystupovať z komfortnej zóny. Pracujú s manažérmi a ich manažérskymi schopnosťami tak, aby všetky kroky mali pozitívny dopad na finálneho spotrebiteľa a biznis. A v tomto momente je nutné si uvedomiť, že biznis v dnešnom svete nemôže byť postavený len na predaji. Vždy bude konkurenčný produkt, buď lepší alebo lacnejší. Čo však má pozitívny vplyv na biznis a dokáže ovplyvniť nákupné rozhodnutie je zážitok. Experience coaching a jeho aplikácia do biznisu nám dokáže pomôcť zmeniť orientáciu z predaja na zážitok. Pozitívny zážitok nám dokáže priniesť zisky, nie krátkodobé, ale dlhodobé.
“Customer experience is one of the two core pillars of customer retention; the thing is, you can’t grow if your customers don’t stick around.”
– Jes Kirkwood